Vazduhoplovna i namenska industrija

Ukratko

  • Tradicija duža od jednog veka
  • Svetski priznati stručnjaci
  • Bliski odnosi sa zemljama za koje se očekuje najveći rast u vazduhoplovnoj industriji u narednom periodu
  • Idealan odnos operativnih troškova i geografske pozicije

„Na osnovu onog što smo videli, izuzetno smo impresionirani mogućnostima i aktivnostima vazduhoplovne industrije Srbije.“

Marko Miklis, potpredsednik, Airbus Group International

O sektoru

Srbija s ponosom ističe da ima jednu od najdužih tradicija u Evropi, kako u oblasti vojnog tako i civilnog vazduhoplovstva, počev od prvih letova daleke 1910. godine i pokretanja proizvodnje prvih aviona i prateće vazduhoplovne opreme i naoružanja u ranim dvadesetim godinama 20. veka. Takođe, Srbija je među prvih 10 zemalja koje su potpisale Međunarodnu konvenciju o avio transportu.

Vazduhoplovna industrija je oduvek bila od velikog značaja za Srbiju, koja je konstantno nastojala da razvija sopstvene modele aviona. Tokom više od 100 godina postojanja, srpska avijacija je koristila oko 750 različitih tipova aviona u broju od preko 9.000 primeraka, od čega su 247 modela rezultat domaćeg dizajna, projektovanja ili proizvodnje.

Danas, avio-industrija Srbije se ubraja među 15 najstarijih na svetu. Zapošljava uglavnom visoko kvalifikovanu radnu snagu, i poseduje kapacitete u svakoj od faza proizvodnje aviona - od projektovanja i inženjeringa preko testiranja, održavanja i usluge servisa.

Avioni i komponente proizvedene u Srbiji prisutni su na svim većim tržištima, dok su srpski inženjeri i mehaničari veoma traženi od strane vodećih svetskih avio kompanija. Mala preduzeća u Srbiji proizvode delove za međunarodne vazduhoplovne kompanije, dok u domaćim školama i univerzitetima svetskog renomea i dalje stasavaju generacije kvalitetnih inženjera, pilota, mehaničara i drugog vazduhoplovnog osoblja. Takođe, Srbija je regionalni lider u oblasti namenske industrije koja doživljava ekspanziju u poslednjih nekoliko godina.

U 2013. godini, Srbija je ušla u strateško partnerstvo sa Etihad Airways, i nakon reorganizacije i rebrandinga bivšeg nacionalnog avioprevoznik Jat Airways, formirana je Air Serbia sa ciljem da potvrdi svoju regionalnu lidersku poziciju u civilnom vazdušnom saobraćaju.