Više od 500 sastanaka otvorilo vrata srpskim firmama ka svetskim lancima snabdevanja
Srpske kompanije ostvarile su izuzetne rezultate na trećem China International Supply Chain Expo (CISCE), održanom od 16. do 20. jula u Pekingu, uz podršku Privredne komore Srbije (PKS) i Razvojne agencije Srbije (RAS). Zajednički nastup u okviru nacionalnog paviljona Srbije omogućio je domaćim firmama da se pozicioniraju kao pouzdani partneri u globalnim lancima snabdevanja.
Na srpskom paviljonu površine 300 kvadratnih metara, smeštenom u delu sajma posvećenom digitalnim tehnologijama, predstavilo se 12 kompanija iz oblasti informacionih tehnologija, logistike, prehrambene industrije, proizvodnje guma, zelenih tehnologija i prerade metala:
Pored njih, u okviru paviljona su predstavljena i vina četiri domaće vinarije – BT Winery, Zvonko Bogdan, Lastar i Deurić – čime je dodatno istaknut kvalitet i izvozni potencijal srpske vinske industrije.
Srpske firme imale su preko 500 bilateralnih sastanaka sa kineskim kompanijama, uključujući i gigante poput NSPUR, Chinese Commerce Group, Geely, Volvo Cars, kao i distributere, logističke operatere i predstavnike velikih trgovinskih lanaca.
Silver Bell Group održala je više od 200 sastanaka i najavila otvaranje predstavništva u Čaojang distriktu. Milšped Group, koja već posluje u Kini, iskoristila je prisustvo na sajmu za razgovore sa preko 30 kompanija, uključujući i kinesku železnicu, dok je BT Winery ostvario kontakte sa Sam’s Club-om (Walmart), zainteresovanim za uvoz srpskih vina. Aleđo je obavio 40 sastanaka, dok je Intereuropa najavila širenje prisustva na kineskom tržištu.
Kompanija ElevenEs, kao pionir u razvoju LFP baterijskih ćelija, predstavila je inovacije iz oblasti zelenih tehnologija, dok su Umbrella, Fiscal Solutions, Bitgear, Largo, Nelt i Bambi imali niz uspešnih poslovnih susreta usmerenih ka širenju prodajnih kanala i povezivanju sa distributivnim mrežama u Kini.
Predsednik PKS, Marko Čadež, tom prilikom istakao je da je postignut dogovor sa kineskom carinskom upravom o ubrzanom usaglašavanju sertifikata i procedura, čime je Srbija stavljena na listu prioritetnih partnera za uvoz.
”Ovakvi sajmovi pokazuju da srpski proizvodi, znanje i inovacije imaju šta da ponude svetu, a Kina je tržište ogromnih mogućnosti koje sada postaje još dostupnije za naše firme”, rekao je Čadež.
Učešće na ovom prestižnom sajmu dodatno je učvrstilo privrednu saradnju Srbije i Kine, otvorilo vrata za nove izvozne poslove i potvrdilo da srpske kompanije mogu da zauzmu važno mesto u svetskim i azijskim lancima snabdevanja.
Foto: PKS