Вести

Запажен наступ српских компанија на сајму у Пекингу

Aug 19, 2025

Више од 500 састанака отворило врата српским фирмама ка светским ланцима снабдевања

 

Српске компаније оствариле су изузетне резултате на трећем China International Supply Chain Expo (CISCE), одржаном од 16. до 20. јула у Пекингу, уз подршку Привредне коморе Србије (ПКС) и Развојне агенције Србије (РАС). Заједнички наступ у оквиру националног павиљона Србије омогућио је домаћим фирмама да се позиционирају као поуздани партнери у глобалним ланцима снабдевања.

На српском павиљону површине 300 квадратних метара, смештеном у делу сајма посвећеном дигиталним технологијама, представило се 12 компанија из области информационих технологија, логистике, прехрамбене индустрије, производње гума, зелених технологија и прераде метала:

  • Aleđo (обрада метала)
  • ElevenEs (LFP литијум-јонске батерије)
  • Nelt Group (логистика и дистрибуција)
  • Largo (производња гума)
  • Bambi (кондиторски производи)
  • Advanced Security Technologies (сајбер безбедност)
  • Milšped Group (транспорт и логистика)
  • Umbrella (ИТ решења за метеорологију)
  • Bitgear (IoT и бежичне технологије)
  • Fiscal Solutions (фискални софтвер)
  • Silver Bell Group (BPO услуге)
  • Intereuropa Group (логистика)

Поред њих, у оквиру павиљона су представљена и вина четири домаће винарије – BT Winery, Zvonko Bogdan, Lastar и Deurić – чиме је додатно истакнут квалитет и извозни потенцијал српске винске индустрије.

Српске фирме имале су преко 500 билатералних састанака са кинеским компанијама, укључујући и гиганте попут NSPUR, Chinese Commerce Group, Geely, Volvo Cars, као и дистрибутере, логистичке оператере и представнике великих трговинских ланаца.

Silver Bell Group одржала је више од 200 састанака и најавила отварање представништва у Чаојанг дистрикту. Milšped Group, која већ послује у Кини, искористила је присуство на сајму за разговоре са преко 30 компанија, укључујући и кинеску железницу, док је BT Winery остварио контакте са Sam’s Club-ом (Walmart), заинтересованим за увоз српских вина. Aleđo је обавио 40 састанака, док је Intereuropa најавила ширење присуства на кинеском тржишту.

Компанија ElevenEs, као пионир у развоју LFP батеријских ћелија, представила је иновације из области зелених технологија, док су Umbrella, Fiscal Solutions, Bitgear, Largo, Nelt и Bambi имали низ успешних пословних сусрета усмерених ка ширењу продајних канала и повезивању са дистрибутивним мрежама у Кини.

Председник ПКС, Марко Чадеж, том приликом истакао је да је постигнут договор са кинеском царинском управом о убрзаном усаглашавању сертификата и процедура, чиме је Србија стављена на листу приоритетних партнера за увоз.

„Овакви сајмови показују да српски производи, знање и иновације имају шта да понуде свету, а Кина је тржиште огромних могућности које сада постаје још доступније за наше фирме“, рекао је Чадеж.

Учешће на овом престижном сајму додатно је учврстило привредну сарадњу Србије и Кине, отворило врата за нове извозне послове и потврдило да српске компаније могу да заузму важно место у светским и азијским ланцима снабдевања.

 

  

   

Фото: ПКС

Каталог компанија излагача доступан је ОВДЕ.