VESTI

Proizvodi iz Srbije na 3. Međunarodnom uvoznom sajmu u Kini

Nov 05, 2020

 

Razvojna  Agencija Srbije i Privredna komora Srbije i ove godine organizovali su nastup srpskih kompanija na Međunarodnom uvoznom sajmu “China International Import Expo”, koji se održava u Šangaju, NR Kina, od 05. do 10. novembra 2020. godine.

 

Na sajmu se predstavlja 12 kompanija iz Srbije, a kineski partneri i ostali posetioci sajma, i pored otežanih uslova zbog pandemije Kovid 19, imaće priliku da se upoznaju sa ponudom srpske prehrambne industrije. Sajam je tradicionalno otvorio predsednik NR Kine, Si Đinping, a predsednik Srbije Aleksandar Vučić i lideri drugih zemalja obratili su se, putem video linka, na ceremoniji otvaranja.

U hali za prehrambene proizvode, na štandu Srbije veličine 200m², predstavljeni su proizvodi kompanija: Van Drunen Farms Europa d.o.o., Banatsko Krađorđevo (proizvodnja liofilizovanog voća); Mlekara Šabac a.d., Šabac (proizvodnja mlečnih proizvoda-sirnih namaza, voćnih jogurta, sira); ITN Group d.o.o., Zemun (zamrznuto voće); BMN Malinas d.o.o., Požega (zamrznuto voće); Damar Confit d.o.o. Beograd (sveži tartufi i proizvodi sa tartufima); Fruškogorski Vinogradi d.o.o., Banoštor (proizvodnja vina); Rubin a.d., Kruševac (proizvodnja vina I alkoholnih pića); Frikom, Beograd (proizvodnja sladoleda,  zamrznutog voća i povrća ); Nova Sloga d.o.o., Trstenik (proizvodnja mineralne I gazirane vode); Simex Original d.o.o., Subotica (proizvodnja rakije I alkoholnih pića); Vinarija Čoka Plus d.o.o., Subotica (proizvodnja vina); Aronija Vita d.o.o., Krnješevci (proizvodnja soka i čaja od aronije).

Organizatori CIIE su Vlada NR Kine i Kineski međunarodni uvozno-izvozni biro, a sajam je dobra platforma na kojoj Srbija može da predstavi svoj ekonomski potencijal i da se naše kompanije pozicioniraju na kineskom tržištu.

Mlekara Šabac zahvalna je Razvojnoj agenciji Srbije i Privrednoj komori Srbije na prilici da se kao, jedina mlekara iz Srbije, predstavi potencijalnim kineskim partnerima. Sa 60 odsto plasmana mlečnih proizvoda na 13 tržišta od Rusije, preko Evrope do Amerike, mi smo vodeći  izvoznik mlečnih proizvoda, a cilj nam je da naši kvalitetni proizvodi stignu i do potrošača u Kini“, istakla je Maja Bađin Georgijević, direktorka korporativnih komunikacija. Posetioci sajma u Šangaju moći će da upoznaju brendove „Mlekare Šabac“ kao što su „Sirko“, „A la Kajmak“, „Mediteraneo sir“ i druge koji nastaju od najkvalitetnijeg domaćeg mleka uz primenu svetskih standarda u proizvodnji hrane, dodala je Bađin Georgijević.

Učešće na međunarodnim sajmovima uz podršku RAS i PKS je, kroz ostvarene kontakte, doprinelo da naša kompanija godišnje izvozi preko 10 000 tona duboko zamrznutog voća, rekla je  Mirjana Nikolić, direktor prodaje ITN GROUP.

Sajmovi su, prema njenim rečima, mesta kako ostvarenja i razvoja poslovnih kontakata tako i stvaranja novih ideja i praćenja svetskih trendova.

Na prethodna dva sajma u Šangaju kompanije iz Srbije imale su priliku da kineskim partnerima ponude zamrznutu malinu, sušeno voće, tortilje, voćne sokove, kvalitetno i vrhunsko srpsko vino koje je već našlo put do kineskih potrošača.

U obraćanju putem video linka predsednik Vučić rekao je da Srbija ima čast da učestvuje tri godine zaredom u CIIE, vrhunskoj svetskoj platformi za promociju ekonomije i trgovine koju je za različite zemlje uspostavila Kina, zemlja sa najboljim ekonomskim performansama u svetu.

On je dodao, da su poslednjih godina kineski investitori hrlili u Srbiju da ulažu i započinju posao, a Srbija i Kina i dalje imaju veliki prostor za saradnju u transportnoj infrastrukturi.