Српске компаније из области текстилне индустрије први пут су имале прилику да учествују и представе производе на сајму најпрестижнијих европских модних одевних брендова “Панорама”, који је одржан у Берлину од 3. до 5. јула ове године.
Наступ српских брендова подржали су Развојна агенција Србије и Швајцарски програм за промоцију извоза SIPPO, у сарадњи са PKS и Кластером модне и одевне индустрије FACTS.
На сајму је учествовало шест водећих домаћих брендова: Mona, Afrodita Mode Collection, Amibo, ContoBene, Brug Jeans i Bros Jeans.
Штандове домаћих излагача су обишли многобројни посетиоци, остварени су квалитетни контакти, а закључене су и прве поруџбине. Сајам Панорама је карактеристичан по томе што је намењен само експертима који послују у оквиру модне индустрије.
Српске излагаче посетио је и амбасадор Републике Србије у Берлину Душан Црногорчевић, са којима је разговарао о планираним активностима у циљу повећања извоза. Сусрету су присуствовали и представници Развојне агенција Србије: директор Сектора за планирање и развој Ана Жегарац, директор Сектора за подршку ММСПП Катарина Аксентијевић, руководилац Одељења за међународну сарадњу Срђан Бељан и виши саветник за међународну сарадњу Ивана Тасић.
У циљу што боље организације наступа српских брендова у Берлину, почетком ове године организована је студијска посета сајму, како би потенцијални излагачи добили све неопходне информације о концепту сајма и општим условима за излагање. У посети је било 15 компанија, а шест је прошло селекцију и добило прилику да излаже међу најпознатијим брендовима попут Bugatti, Lacoste, Naf Naf, Tom Tailor, Gant и многим другим.
Немачко тржиште са око 80 милиона становника је идентификовано као тржиште са великим потенцијалом на коме своју шансу треба да потраже домаће компаније, чија се производни асортиман по својој функционалности и индивидуалности, ценом и квалитетом, уклапа у захтеве немачког тржишта.
Излагачи су своје учешће оценили позитивно и сматрају да ће континуирано учешће на овом сајму омогућити српским компанијама пробој на немачко тржиште, а одатле и улазак на многа друга тржишта, пре свега европска.