Tri miliona evra za kompanije iz Srbije

May 27, 2019

Predstavnici kompanija iz Srbije, koje su učestvovale na Međunarodnom sajmu robnih marki „PLMA“ u Amsterdamu, održali su skoro 500 bilateralnih razgovora i dogovorili izvozne poslove vredne oko tri miliona evra.

Razvojna agencija Srbije (RAS) i Privredna komora Srbije (PKS), i ove godine tradicionalno su organizovale nastup domaćih kompanija na Međunarodnom sajmu robnih marki „PLMA“, održanom 21. i 22. maja u Amsterdamu. 

„Sve je više srpskih kompanija zainteresovano da se predstave kao izlagači na sajmu PLMA  na Nacionalnom štandu Srbije. Ove godine imali smo sedam novih kompanija. Planiramo da sledeće povećamo izložbeni prostor i očekujemo nove izlagače“, istakla je Zorana Delić iz Centra za organizaciju sajmova PKS. Za srpske kompanije zainteresovane da izvoze svoje proizvode pod robnim markama, sajam je bio šansa za nove poslovne kontakte i mogućnost da uđu u globalne, vodeće, maloprodajne lance, dodaje Delić.

Većina zainteresovanih partnera je iz zemalja EU, regiona Zapadnog Balkana, Rusije i Zajednice nezavisnih država, kao i iz Izraela, Egipta, Libana. Za uvoz prehrambenih proizvoda iz Srbije zainteresovani su SAD, Brazil, Kanada. Održani su sastanci sa predstavnicima vodećih svetskih trgovinskih lanaca kao što su: „Albert Heijn BV“, Holandija, „Axfood“, Švedska, X5, Rusija, „Edeka“, Nemačka, „Ahold“, Holandija.

U okviru Nacionalnog štanda Srbije svoje proizvode predstavilo je 15 kompanija: „ITN Group“ – Beograd, „Master Fruits“ – Beograd, „Hibrid“ – Beograd, „Laki“ – Arilje, „Jaffa“ – Crvenka, „Venac“ – Stara Pazova, „Agranela“ – Valjevo, „MIN Commerce“ – Beograd, „Fruitica”- Čantavir, „PIP“-Novi Sad, „Packom International“-Beograd, „Alpis“-Kovin,“Par Pak“-Zemun, „Konlid“-Nova Pazova i „Carnex“-Vrbas.

Predstavnici Ambasade Srbije u Holandiji posetili su nacionalni štand i u razgovoru sa srpskim izlagačima podržali nastojanja  naših kompanija da plasiraju proizvode na zahtevna tržišta kako EU tako i šire.

PLMA“ više od 30 godina predstavlja vodeće mesto na kome se susreću proizvođači sa predstavnicima najvećih maloprodajnih lanaca.  

Ove godine sajam je posetilo preko14.000 stručnih posetilaca iz više od 110 zemalja.

  
  
  
Nastup sprskih kompanija na međunarodnom sajmu robnih marki „PLMA“, Foto: Braca Nadeždić