VESTI

Производи из Србије на 3. Међународном увозном сајму у Кини

Nov 05, 2020

 

Развојна  Агенција Србије и Привредна комора Србије и ове године организовали су наступ српских компанија на Међународном увозном сајму “China International Import Expo”, који се одржава у Шангају, НР Кина, од 05. до 10. новембра 2020. године.

 

На сајму се представља 12 компанија из Србије, а кинески партнери и остали посетиоци сајма, и поред отежаних услова због пандемије Ковид 19, имаће прилику да се упознају са понудом српске прехрамбне индустрије. Сајам је традиционално отворио председник НР Кине, Си Ђинпинг, а председник Србије Александар Вучић и лидери других земаља обратили су се, путем видео линка, на церемонији отварања.

У хали за прехрамбене производе, на штанду Србије величине 200м², представљени су производи компанија: Van Drunen Farms Europa д.о.о., Банатско Крађорђево (производња лиофилизованог воћа); Млекара Шабац а.д., Шабац (производња млечних производа-сирних намаза, воћних јогурта, сира); ITN Group д.о.о., Земун (замрзнуто воће); BMN Malinas д.о.о., Пожега (замрзнуто воће); Damar Confit д.о.о. Београд (свежи тартуфи и производи са тартуфима); Фрушкогорски Виногради д.о.о., Баноштор (производња вина); Рубин а.д., Крушевац (производња вина и алкохолних пића); Фриком, Београд (производња сладоледа, замрзнутог воћа и поврћа ); Нова Слога д.о.о., Трстеник (производња минералне и газиране воде); Simex Original д.о.о., Суботица (производња ракије И алкохолних пића); Винарија Чока Плус д.о.о., Суботица (производња вина); Aronija Vita д.о.о., Крњешевци (производња сока и чаја од ароније).

Организатори CIIE су Влада НР Kине и Kинески међународни увозно-извозни биро, а сајам је добра платформа на којој Србија може да представи свој економски потенцијал и да се наше компаније позиционирају на кинеском тржишту.

„Млекара Шабац захвална је Развојној агенцији Србије и Привредној комори Србије на прилици да се као, једина млекара из Србије, представи потенцијалним кинеским партнерима. Са 60 одсто пласмана млечних производа на 13 тржишта од Русије, преко Европе до Америке, ми смо водећи  извозник млечних производа, а циљ нам је да наши квалитетни производи стигну и до потрошача у Кини“, истакла је Маја Бађин Георгијевић, директорка корпоративних комуникација. Посетиоци сајма у Шангају моћи ће да упознају брендове „Млекаре Шабац“ као што су „Сирко“, „А ла Kајмак“, „Медитеранео сир“ и друге који настају од најквалитетнијег домаћег млека уз примену светских стандарда у производњи хране, додала је Бађин Георгијевић.

 Учешће на међународним сајмовима уз подршку РАС и ПКС је, кроз остварене контакте, допринело да наша компанија годишње извози преко 10 000 тона дубоко замрзнутог воћа, рекла је Mирјана Николић, директор продаје ITN GROUP.

Сајмови су, по њеним речима, места како остварења и развоја пословних контаката тако и стварања нових идеја и праћења светских трендова.

На претходна два сајма у Шангају компаније из Србије имале су прилику да кинеским партнерима понуде замрзнуту малину, сушено воће, тортиље, воћне сокове, квалитетно и врхунско српско вино које је већ нашло пут до кинеских потрошача.

У обраћању путем видео линка председник Вучић рекао је да Србија има част да учествује три године заредом у СIIE, врхунској светској платформи за промоцију економије и трговине коју је за различите земље успоставила Кина, земља са најбољим економским перформансама у свету.

Он је додао, да су последњих година кинески инвеститори хрлили у Србију да улажу и започињу посао, а Србија и Кина и даље имају велики простор за сарадњу у транспортној инфраструктури.