Srpske kompanije iz oblasti tekstilne industrije prvi put su imale priliku da učestvuju i predstave proizvode na sajmu najprestižnijih evropskih modnih odevnih brendova “Panorama”, koji je održan u Berlinu od 3. do 5. jula ove godine.
Nastup srpskih brendova podržali su Razvojna agencija Srbije i Švajcarski program za promociju izvoza SIPPO, u saradnji sa PKS i Klasterom modne i odevne industrije FACTS.
Na sajmu je učestvovalo šest vodećih domaćih brendova: Mona, Afrodita Mode Collection, Amibo, ContoBene, Brug Jeans i Bros Jeans.
Štandove domaćih izlagača su obišli mnogobrojni posetioci, ostvareni su kvalitetni kontakti, a zaključene su i prve porudžbine. Sajam Panorama je karakterističan po tome što je namenjen samo ekspertima koji posluju u okviru modne industrije.
Srpske izlagače posetio je i ambasador Republike Srbije u Berlinu Dušan Crnogorčević, sa kojima je razgovarao o planiranim aktivnostima u cilju povećanja izvoza. Susretu su prisustvovali i predstavnici Razvojne agencija Srbije: direktor Sektora za planiranje i razvoj Ana Žegarac, direktor Sektora za podršku MMSPP Katarina Aksentijević, rukovodilac Odeljenja za međunarodnu saradnju Srđan Beljan i viši savetnik za međunarodnu saradnju Ivana Tasić.
U cilju što bolje organizacije nastupa srpskih brendova u Berlinu, početkom ove godine organizovana je studijska poseta sajmu, kako bi potencijalni izlagači dobili sve neophodne informacije o konceptu sajma i opštim uslovima za izlaganje. U poseti je bilo 15 kompanija, a šest je prošlo selekciju i dobilo priliku da izlaže među najpoznatijim brendovima poput Bugatti, Lacoste, Naf Naf, Tom Tailor, Gant i mnogim drugim.
Nemačko tržište sa oko 80 miliona stanovnika je identifikovano kao tržište sa velikim potencijalom na kome svoju šansu treba da potraže domaće kompanije, čija se proizvodni asortiman po svojoj funkcionalnosti i individualnosti, cenom i kvalitetom, uklapa u zahteve nemačkog tržišta.
Izlagači su svoje učešće ocenili pozitivno i smatraju da će kontinuirano učešće na ovom sajmu omogućiti srpskim kompanijama proboj na nemačko tržište, a odatle i ulazak na mnoga druga tržišta, pre svega evropska.