BEOGRAD – 1. februara, 2017. godine - Razvojna agencija Srbije (RAS) i Privredna komora Srbije (PKS) i uz podršku programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji, organizuju nastup 15 domaćih kompanija na međunarodnom sajmu prehrambenih proizvoda „Prodekspo“, koji će se održati u Moskvi od 5. do 9. februara 2018. godine.
U okviru nacionalnog štanda Srbije predstaviće se: „Bahus“ iz Paraćina, „Meggle Srbija“ iz Kragujevca, „PIP“ iz Novog Sada, „Carnex“ iz Vrbasa, „Beocapra“ iz Šida, „Zemljoradnička zadruga Moravac“ iz Leskovca, „Nectar“ iz Bačke Palanke, „KUČ-Company“ iz Kragujevca, „Mlekara Šabac“, kao i firme sa sedištem u Beogradu – „ITN Group“, „Matster Fruits“, „Mundorama“, „Nacionalna distribucija“, „Zlatiborac“ i „Mirax Agrar“.
Na sajmu „Prodekspo 2018“ kompanije iz Srbije predstaviće svoje proizvode na nacionalnom štandu površine 120 m² u hali dva, paviljonu osam.
RAS i PKS organizuju nastup domaćih kompanija, sa ciljem promocije potencijala domaće privrede, podrške izvoznicima i povezivanja sa partnerima u inostranstvu, a uz podršku programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji, kroz projekat „Pomoć za trgovinu – podrška proizvodnim kapacitetima u poljoprivrednom sektoru“, koji finansira Vlada Ruske Federacije.
„Prodekspo“ je najveća i najznačajnija specijalizovana izložba prehrambene industrije u Rusiji i Zajednici nezavisnih država, u okviru koje se organizuju poslovni susreti proizvođača, izvoznika i distributera, kao i predstavnika vodećih maloprodajnih trgovinskih lanaca.
Sajam „Prodekspo“ godišnje poseti preko 60 hiljada posetilaca iz oko 100 zemalja, koji imaju mogućnost da se upoznaju sa proizvodnim programom više od 2.200 izlagača iz oko 60 zemalja i 30 nacionalnih izložbi zemalja Evrope, Azije, Afrike, Amerike i Australije.
Nastup na međunarodnom sajmu omogućava izlagačima da predstave svoje proizvode i organizuju izvoz na nova tržišta, kao i da unaprede postojeće i ostvare nove poslovne kontakte. Tradicionalno učešće srpskih kompanija na jednoj od najuglednijih međunarodnih izložbi prehrambenih proizvoda u Rusiji, regionu Zajednice nezavisnih država i šire, direktno doprinosi kvalitetnijem pozicioniranju srpskih brendova i ukupnom rastu izvoza.
Izvoz iz Srbije u Rusiju prošle godine povećan je za 25,7 odsto u odnosu na 2016, i očekuje se da će premašiti milijardu dolara.