Компаније из Србије, које су учествовале на међународном сајму прехрамбене индустрије „Wорлд Фоод Индиа 2017“, према првим анализама, договориле су нове извозне послове вредне око два милиона евра. Представници наших фирми имали су више од 600 билатералних разговора и састанака са потенцијалним партнерима из Индије и компанијама из УАЕ, а највеће интересовање било је за увоз свежег и смрзнутог воћа и поврћа.
На сајму у Њу Делхију примећено је велико интересовање за производима из Србије о чему сведочи и велики број разговора и састанака са компанијама, представницима државе и стручних организација.
Индија је огромно тржиште са великим потенцијалном за сарадњу, а успешни примери појединих компанија из Србије које су су нашле партнере и послују у овој земљи показују да је могуће остварити значајне резултате.
У организацији Развојне агенције Србије и Привредне коморе Србије 10 компанија из Србије, први пут је од 3. до 5. новембра, представило производни програм, на сајму „Wорлд Фоод Индиа 2017“ на два национална штанда површине 126 квадратних метара.
На манифестацији у Њу Делхију, учествовали су произвођачи свежег, замрзнутог, или сушеног воћа „Алл Берриес“, Ивањица, „Мираx Аграр“, Београд, „Сирогојно цомпанy“, „ИТН Гроуп“ Београд, „Лучић-Пригревица“ Нови Сад и „Елиxир Фоод“ Шабац, произвођачи паковане хране, супа и зачина „Yумис“ Ниш, бисквита и кекса „Концерн Бамби“ Пожаревац, „Агранела“ Ваљево и „Институт за кукуруз Земун поље" Београд.
Сајам је био одлична прилика да се компаније упознају са новим производима и технологијама, искористе нове пословне могућности, упознају добављаче за европско и друга инострана тржишта, сагледају своју позицију у односу на тржишну утакмицу и конкуренцију. Циљ наступа фирми из Србије јесте промоција и повећање извоза српске прехрамбене индустрије, али и упознавање са светским трендовима у прехрамбеној индустрији.
Сајам „Wорлд Фоод Индиа“ чији су организатори Влада Индије и Министарство за прехрамбену индустрију светски је позната манифестација, платформа за продубљивање сарадње Индије и других држава у области прехрамбене индустрије, место повезивања компанија, произвођача и прерађивача хране са трговцима и трговинским ланцима. Индија, шодно потенцијалима којима располаже, представља једну од најбрже растућих економија у свету.
Ово тржиште, са више од 1,3 милијарде конзумената, издваја значајне инвестиције у инфраструктуру ланаца снабдевања, што се, посебно, односи на потражњу производа који су препознатљиви на тржиштима широм света.