Kompanije iz Srbije, koje su učestvovale na međunarodnom sajmu prehrambene industrije „World Food India 2017“, prema prvim analizama, dogovorile su nove izvozne poslove vredne oko dva miliona evra. Predstavnici naših firmi imali su više od 600 bilateralnih razgovora i sastanaka sa potencijalnim partnerima iz Indije i kompanijama iz UAE, a najveće interesovanje bilo je za uvoz svežeg i smrznutog voća i povrća.
Na sajmu u Nju Delhiju primećeno je veliko interesovanje za proizvodima iz Srbije o čemu svedoči i veliki broj razgovora i sastanaka sa kompanijama, predstavnicima države i stručnih organizacija.
Indija je ogromno tržište sa velikim potencijalnom za saradnju, a uspešni primeri pojedinih kompanija iz Srbije koje su su našle partnere i posluju u ovoj zemlji pokazuju da je moguće ostvariti značajne rezultate.
U organizaciji Razvojne agencije Srbije i Privredne komore Srbije 10 kompanija iz Srbije, prvi put je od 3. do 5. novembra, predstavilo proizvodni program, na sajmu „World Food India 2017“ na dva nacionalna štanda površine 126 kvadratnih metara.
Na manifestaciji u Nju Delhiju, učestvovali su proizvođači svežeg, zamrznutog, ili sušenog voća „All Berries“, Ivanjica, „Mirax Agrar“, Beograd, „Sirogojno company“, „ITN Group“ Beograd, „Lučić-Prigrevica“ Novi Sad i „Elixir Food“ Šabac, proizvođači pakovane hrane, supa i začina „Yumis“ Niš, biskvita i keksa „Koncern Bambi“ Požarevac, „Agranela“ Valjevo i „Institut za kukuruz Zemun polje" Beograd.
Sajam je bio odlična prilika da se kompanije upoznaju sa novim proizvodima i tehnologijama, iskoriste nove poslovne mogućnosti, upoznaju dobavljače za evropsko i druga inostrana tržišta, sagledaju svoju poziciju u odnosu na tržišnu utakmicu i konkurenciju. Cilj nastupa firmi iz Srbije jeste promocija i povećanje izvoza srpske prehrambene industrije, ali i upoznavanje sa svetskim trendovima u prehrambenoj industriji.
Sajam „World Food India“ čiji su organizatori Vlada Indije i Ministarstvo za prehrambenu industriju svetski je poznata manifestacija, platforma za produbljivanje saradnje Indije i drugih država u oblasti prehrambene industrije, mesto povezivanja kompanija, proizvođača i prerađivača hrane sa trgovcima i trgovinskim lancima. Indija, shodno potencijalima kojima raspolaže, predstavlja jednu od najbrže rastućih ekonomija u svetu.
Ovo tržište, sa više od 1,3 milijarde konzumenata, izdvaja značajne investicije u infrastrukturu lanaca snabdevanja, što se, posebno, odnosi na potražnju proizvoda koji su prepoznatljivi na tržištima širom sveta.