Program podrške sektorima prerađivačke industrije u 2017. godini
8. juna 2018. godine.
Lista odobrenih prijava po Programu podrške razvoju prerađivačke industrije
Razvojna agencija Srbije (u daljem tekstu: RAS) kroz sprovođenje Programa podrške sektorima prerađivačke industrije (u daljem tekstu: Program) ima za cilj unapređenje poslovnog ambijenta i povećanje konkurentnosti MMSP u okviru sektora prerađivačke industrije grupisane u četri oblasti i to: industrija mašina i opreme; prehrambena industrija; drvna i industrija nameštaja i industrija gume i plastike kao prvi korak u implementaciji definisanih strateških ciljeva i aktivnosti.
USLOVI ZA UČEŠĆE U PROGRAMU
Pravo na učešće i korišćenje bespovratnih sredstava ima MMSP koje ispunjava sledeće uslove kumulativno:
- da je pretežna delatnost MMSP proizvodnja, prerada ili usluge iz sektora prerađivačke industrije grupisane u 4 oblasti i to: industrija mašina i opreme; prehrambena industrija; drvna i industrija nameštaja i idustrija gume i plastike (ispunjenost ovog uslova se proverava na osnovu šifre delatnosti pod kojom su registrovani u APR a lista kvalifikacionih delatnosti koje su prihvatljive za finansiranje po Programu čini prilog Uputstva za realizaciju Programa);
- da su u većinskom privatnom vlasništvu;
- da su u trenutku podnošenja prijave, registrovani u APR Republike Srbije najmanje dve godine (u Registru privrednih društava ili preduzetnika);
- da su pozitivno poslovali u prethodnoj godini;
- da vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva;
- da su izmirili obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
- da im u poslednje dve godine nije izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti;
- da za istu namenu u prethodnoj godini nisu koristili podsticajna sredstva koja potiču iz budžeta Republike Srbije, budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine i budžeta JLS (ovaj uslov se ne odnosi na projektnu aktivnost „Individualni nastupi na međunarodnim sajmovima u inostranstvu“);
- da nisu u teškoćama prema definiciji sadržanoj u Uredbi o pravilima za dodelu državne pomoći;
- Programom će se sufinansirati samo projektne aktivnosti koje su započete nakon raspisivanja Javnog poziva.
NAMENA BESPOVRATNIH SREDSTAVA
Prihvatljive projektne aktivnosti:
- Uređenje poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih standarda poslovanja (implementacija standarda sa sertifikacijom, sertifikacija, resertifikacija i nadzorna provera);
- Usaglašavanje proizvoda sa zahtevima tehničkih propisa i standarda;
- Unapređenje postojećih i razvoj novih proizvoda;
- Novi dizajn proizvoda i ambalaže;
- Nabavka i implementacija specijalizovanog softvera;
- Izrada studija izvodljivosti za automatizaciju procesa rada kroz upotrebu IKT i pametnih proizvodnih sistema;
- Izrada studije o proceni uticaja novih poslovnih procesa na životnu sredinu;
- Izrada projektno tehničke dokumentacije za proširenje proizvodnih kapaciteta;
- Individualni nastupi na međunarodnim sajmovima u inostranstvu.
Podnosilac prijave može podneti jednu prijavu za učešće u Programu.
Sredstva se ne mogu koristiti za:
- projektne aktivnosti koje su usmerene ka svim sektorima industrije, osim ka gore navedenim;
- projekte koji se tiču samo ili uglavnom individualnih stipendija za studije i obuke, kao i individualna sponzorstva za učešće na radionicama;
- zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmove i rate za otplatu kredita;
- troškove garancija, polisa osiguranja, kamate, troškove bankarskog poslovanja i kursne razlike;
- carinske i administrativne troškove;
- troškove prinudne naplate;
- projekte koji su povezani sa političkim partijama;
- projekte usmerene na donacije u dobrotvorne svrhe.
IZNOS BESPOVRATNIH SREDSTAVA
Raspoloživa sredstva se odobravaju pojedinačno Korisnicima, kao sufinansiranje u
visini do 50% iznosa opravdanih troškova bez PDV, za svaku projektnu aktivnost.
Maksimalan iznos odobrenih sredstava je 2.000.000 dinara.
Ukupan budžet Programa iznosi 44.737.500 dinara.
Rok za završetak ugovorenih aktivnosti i realizaciju plaćanja u okviru odobrenog projekta je 12 meseci od dana potpisivanja ugovora sa RAS.
Opravdani troškovi su troškovi za koje se odobravaju bespovratna sredstva po ovom projektu, a koji ispunjavaju sledeće uslove:
- da su navedeni u planiranom budžetu projekta;
- da su merljivi i da se evidentiraju, a prema važećim računovodstvenim standardima;
- da su razumni u skladu sa zahtevima finansijskog upravljanja, posebno u pogledu ekonomičnosti i efikasnosti.
Kao opravdani troškovi projekta priznaju se:
- Troškovi za uređenje poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih standarda poslovanja (implementacija standarda sa sertifikacijom, sertifikacija, resertifikacija i nadzorna provera) i to:
- Troškovi pripreme tehničke dokumentacije koja je predviđena za dokazivanje usaglašenosti sa zahtevima određenog međunarodnog standarda;
- Troškovi implementacije standarda sa sertifikacijom;
- Troškovi sertifikacije;
- Troškovi resertifikacije;
- Troškovi nadzorne provere.
- Troškovi za usaglašavanje proizvoda sa zahtevima tehničkih propisa i standarda (npr. usaglašavanje proizvoda sa standardima i evropskim direktivama koje zahtevaju CE označavanje, usaglašavanje sa tehničkim propisima koje zahtevaju srpski znak usaglašenosti „A“ i slično) i to:
- Troškovi usaglašavanja proizvoda sa zahtevima odgovarajućih standarda za proizvode;
- Troškovi provere opreme za prethodno upakovane proizvode;
- Troškovi etaloniranja merne opreme u proizvodnom procesu;
- Troškovi ispitivanja proizvoda kod imenovanih tela i pribavljanje potvrde o usaglašenosti;
- Troškovi ispitivanja proizvoda i sertifikacije u evropskim notifikovanim telima;
- Troškovi ispitivanja i kontrole zdravstvene ispravnosti proizvoda.
- Troškovi poboljšanja postojećih i razvoj novih proizvoda i to:
- Troškovi izrade tehničke dokumentacije za proizvod;
- Troškovi izrade prototipa proizvoda;
- Troškovi testiranja/ispitivanja prototipa proizvoda.
- Troškovi novog dizajna proizvoda i ambalaže i to:
- Troškovi izrade idejnog rešenja sa opisom tehničkih karakteristika;
- Troškovi izrade novog dizajna proizvoda;
- Troškovi izrade novog dizajna ambalaže.
- Troškovi nabavke i implementacije specijalizovanog softvera i to:
- Troškovi nabavke, izrade, dorade i implementacije softvera posebne namene usko vezane za funkcionisanje privrednog društva (što isključuje operativni sistem i softver opšte namene nrp. Office paket);
- Troškovi obuke zaposlenih za rad na uvedenom specijalizovanom softveru.
- Troškovi za izradu studija izvodljivosti automatizacije procesa rada kroz upotrebu IKT i pametnih proizvodnih sistema.
- Troškovi izrade studija izvodljivosti;
- Troškovi izrade tehničke dokumentacije za implementaciju automatizacije procesa rada.
- Troškovi izrade studije o proceni uticaja novih poslovnih procesa na životnu sredinu i to:
- Troškovi izrade studije uticaja na životnu sredinu;
- Troškovi izrade dokumentacije u postupku pribavljanja ekoloških dozvola;
- Troškovi pribavljanja saglasnosti na procenu uticaja na životnu sredinu;
- Troškovi ažuriranja postojeće studije uticaja na životnu sredinu.
- Troškovi izrade projektno tehničke dokumentacije za proširenje proizvodnih kapaciteta i to:
- Troškovi izrade investicionog elaborata;
- Troškovi pribavljanja lokacijskih uslova;
- Troškovi izrade idejnog projekta;
- Troškovi izrade projekta za izvođenje.
- Troškovi individualnih nastupa na međunarodnim sajmovima u inostranstvu i to:
- Troškovi zakupa izlagačkog prostora;
- Troškovi izgradnje štanda;
- Troškovi izrade (dizajn i štampa) promo materijala za sajam (do 3% od ukupne vrednosti opravdanih troškova projekta);
- Administrativni troškovi;
- Operativni troškovi za vreme trajanja sajma (priključak struje i vode, utrošak struje i vode, internet).
POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA KONKURISANJE
- Obrazac 1 – Prijava projekta (popunjena, potpisana i overena od strane Podnosioca prijave);
- Obrazac 2 – Izjava Korisnika o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;
- Obrazac 3 – Izjava o dodeljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis državna pomoć);
- Obrazac 4 – Budžet projekta;
- Dokumentacija o kompetencijama Isporučioca usluge (ova dokumentacija se odnosi na prihvatljive projektne aktivnosti definisane od 1 do 8., izuzev za projektnu aktivnost „Individualni nastupi na međunarodnim sajmovima u inostranstvu“) i to:
- Referentnu listu sa minimum 3 preporuke (ne starije od 3 godine) na memorandumu klijenta sa detaljnim opisom vrste usluge i periodom izvršenja;
- Relevantni sertifikati koji dokazuju kompetencije za pružanje predmetne usluge;
- Spisak zaposlenih ili angažovanih lica koji će implementirati projektne aktivnosti i za svakog pojedinačno dokazati sledeće:
- Kvalifikacije (dokaz: diploma o stečenom akademskom obrazovanju);
- Kompetencije potrebne za pružanje usluga predviđenih projektom na koji se angažuju (dokaz - sertifikati, licence, uverenja, opciono – članstvo u strukovnim organizacijama);
- Radno iskustvo u minimalnom trajanju 3 godine (dokaz – potvrda poslodavca na memorandumu sa opisom posla ili ugovor o angažovanju na pružanju usluga MMSP ili rešenje o registraciji delatnosti, ukoliko je u pitanju samostalna delatnost);
- Reference (dokaz: 3 preporuke, ne starije od tri godine, na memorandumu klijenta sa detaljnim opisom posla, vrstom usluge i periodom izvršenja).
- Ponuda Isporučioca za predloženi projekat, mora biti overena i potpisana od strane Isporučioca, kao i da sadrži jasno definisan predmet i obim aktivnosti, rok realizacije i cenu usluga izraženu u dinarima i prikazanim PDV. U slučaju da je cena izražena u stranoj valuti na profakturi/predračunu/predugovoru, preračunava se prema srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan podnošenja prijave. Sve eventualne kasnije nastale kursne razlike snosi Korisnik.
- Uverenje nadležne poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose), koje ne sme biti starije od 30 dana od datuma podnošenja prijave (orginal ili overena kopija od strane nadležnog organa overe);
- Finansijska dokumentacija: Bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj za prethodne dve godine – Kopija Potvrde o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja izdata od APR.
Ukoliko Podnosilac prijave podnosi prijavu u 2018. godini, a nije dobio Potvrdu o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2017. godinu dostaviti bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj za 2017. godinu, potpisane i overene od strane lica odgovornog za sastavljanje finansijskog izveštaja i pismenu izjavu zakonskog zastupnika privrednog društva o verodostojnosti i istovetnosti primerku koji je dostavljen APR na konačnu obradu;
- Kontrolna lista (dopunski obrazac – nije obavezan).
RAS zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju od Podnosioca prijave, ali samo za kompletne prijave.
NAČIN PRIJAVLJIVANJA I ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVA
Prijave sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom u RAS, Beograd, Kneza Miloša 12, Kancelarija 301, sa naznakom: Prijava na javni poziv za učešće po Programu podrške sektorima prerađivačke industrije.
Uputstvo za sprovođenje Programa i svi prateći obrasci dostupni su na sajtu RAS: www.ras.gov.rs, a za sve dodatne informacije možete se obratiti RAS elektronskim putem na adresu: 4sektora@ras.gov.rs.
Javni poziv je otvoren do utroška sredstava.
Prateća dokumentacija:
Obrazac - Zahtev za refundaciju -4 sektora
Uputstvo o izmenama i dopunama Uputstva za realizaciju Programa podrške
Uputstvo za Program podrške sektorima prerađivačke industrije
Obrazac 1 - Prijava projekta
Obrazac 2 - Izjava o prihvatanju uslova
Obrazac 3 - Izjava o korišćenju državne pomoći
Obrazac 4 - Budžet sa narativom
Prilog 1 - Lista delatnosti
Kontrolna lista