Domaće kompanije, uz podršku Razvojne agencije Srbije i Privredne komore Srbije (PKS), predstavile su se na čak tri vodeća međunarodna sajma
Svoje proizvode i usluge promovisale su na sajmu robnih marki PLMA u Amsterdamu, izložbi vina London Wine Fair i na prestižnoj tehnološkoj manifestaciji GITEX Europe u Berlinu
Na Međunarodnom sajmu robnih marki PLMA, održanom 20. i 21. maja pod sloganom “Your name, our quality”, predstavilo se čak 36 kompanija iz Srbije – 28 iz prehrambenog i 8 iz neprehrambenog sektora.
Na sajmu, koji okuplja više od 3.100 kompanija iz preko 70 zemalja, srpske firme su u dva nacionalna paviljona izložile raznovrsne proizvode – od smrznutog i sušenog voća, niskokaloričnih džemova, granola i začina, do vrhunskih vina, instant nudli i čokolade, kao i neprehrambene proizvode poput kozmetike, kućne hemije, papirne ambalaže i dijetetskih suplemenata.
Na nacionalnom štandu prehrambenih proizvoda svoje proizvodne programe i izvozne potencijale predstavilo je 28 kompanija: Agropartner (Lučani), Bahus (Paraćin), Cold Pressok (Beograd), ES Komerc (Prijepolje), Flory (Kruševac), FrigoNais (Niš), The Fun and Fit Company (Beograd), Kristal So (Zemun), M Pet (Beograd), OM Made (Sirig), Polimark (Zemun), Sena Spirits (Kragujevac), Packom International (Beograd), Laki (Arilje), Master Fruits (Beograd), Jaffa Crvenka (Crvenka), ITN Group (Beograd), Agranela (Valjevo), Budimka (Požega), NN Tel (Novi Sad), Minela (Batočina), CG Foods Europe (Ruma), Candy Rush (Beograd), Moravka Pro (Leskovac), Mitsides Point (Sremska Mitrovica), NS Bomi (Obrenovac), Unijapak (Niš), Vinarija Lastar (Belušić).
Na nacionalnom štandu neprehrambenih proizvoda predstavljene su sledeće kompanije: Umprom (Stara Pazova), Nevena (Leskovac), Niva (Žabalj), Dahlia (Zemun), Balkan Paper Packaging Manufacture (Subotica), Deverra Farm (Lebane), Femić Co (Beograd), Beohemija (Zrenjanin).
PLMA sajam tradicionalno okuplja najveće svetske trgovačke lance, a nastup srpskih kompanija predstavlja izuzetnu priliku za ulazak domaćih proizvoda na strana tržišta kroz modele privatnih robnih marki.
Na sajmu London Wine Fair 2025, održanom od 19. do 21. maja, srpski vinari su drugi put zaredom nastupili u okviru nacionalnog štanda, predstavljajući selekciju devet vinarija: Doja (Blace), Šapat (Novi Slankamen), Erdevik (Erdevik), Deurić (Mala Remeta), Vinčić (Šid), Aleksandrović (Topola), Panjković (Beograd), BT Winery (Beška), Matalj (Negotin).
U fokusu srpskog nastupa bila je i promocija regionalnog sajma Wine Vision by Open Balkan, kao ključne platforme za međunarodnu afirmaciju vina iz Srbije i regiona.
London Wine Fair je jedna od najvećih i najznačajnijih specijalizovanih izložbi vina u Velikoj Britaniji i Evropi, i mesto susreta distributera i predstavnika vodećih maloprodajnih lanaca. Tokom tri dana, više od 40 godina, okuplja desetine hiljada kupaca iz barova, restorana, supermarketa i distributerskih mreža, nudeći prilike za umrežavanje i edukaciju.
Na sajmu GITEX Europe 2025, po prvi put učestvovala su 22 domaća startapa u okviru nacionalnog štanda Srbije. Ovaj novi evropski format jednog od najvažnijih svetskih tehnoloških sajmova održava se u Berlinu i okuplja vodeće globalne tehnološke kompanije, investitore i startape, nudeći izuzetnu platformu za međunarodno umrežavanje i izlazak na nova tržišta.
Srpski startapi predstavili su inovativna rešenja iz oblasti veštačke inteligencije, cloud tehnologija, sajber bezbednosti, zelenih tehnologija, fintech-a, obrazovnih tehnologija, telekomunikacija i digitalne trgovine.
U okviru nacionalnog štanda predstavile su se kompanije: Curious Sparrow, Seif.ai, Mojo AI Media Technologies, 30Hills, Coming Software Engineering, Softech, WTP Technology, OTA Sync, B2Bee, Nexum Energy, Intellya, Cloud City, Tapni, Reputeo, Projectland, Veli, Bifrost Bioplastics, TRAKEN, Fishbone, Fuller Vision, Valuator, Joberty.
Tokom učešća na sajmu, naši startapi imali su priliku da uspostave direktne kontakte sa potencijalnim klijentima i poslovnim partnerima.