Након више од две године изградње, свакодневног ангажовања преко 2.000 људи и улагања од око 80 милиона евра, Nestle проширује асортиман производа врхунског квалитета, остајући доследан глобалним циљевима у очувању природе и борби против климатских промена
Нова фабрика у Сурчину ће Србију позиционирати као европски центар производње оброка на биљној бази - Garden Gourmet
Почетак рада нове фабрике обележен је у Сурчину у присуству председника Републике Србије Александра Вучића, генералне директорке компаније за Nestle Србија, Црна Гора, Северна Македонија Марјане Давидовић и директора компаније Nestle за југоисточно европско тржиште Алесандро Занелија, директора фабрике у Сурчину Џамадагни Кандигеа и Њ.Е. амбасадора Швајцарске Урса Шмида. Свечаној церемонији отварања нове фабрике присуствовали су и министарка пољопривреде, шумарства и водопривреде Јелена Танасковић, министарка заштите животне средине Ирена Вујовић, министар привреде Слободан Цветковић, директор ЈП „Путеви Србије“ Зоран Дробњак, градоначелник Београда Александар Шапић, као и представници Развојне агенције Србије.
Нова фабрика простире се на 18.000 квадратних метара и обезбедиће 220 нових радних места. Почетна инвестиција износи 80 милиона франака (83 милиона евра), док је у наредних пет година планирано улагање до око 300 милиона швајцарских франака.
Генерална директорка компаније Nestle, Марјане Давидовић, истакла је да је изградњом фабрике за производњу асортимана на биљној бази, бренда Garden Gourmet, компанија проширила асортиман производа врхунског квалитета, остајући доследна глобалним циљевима.
„Нова фабрика опремљена је најновијом технологијом, која је инсталирана само у Србији, производња је аутоматизована, а производи сурчинске фабрике намењени тржишту Европске уније. И у овој фабрици, производња се обавља по принципу Зеро Wасте то Ландфилл, што значи да ни грам отпада из фабрике не завршава на комуналним депонијама, док се вода пречишћава, а користи зелена енергија“, навела је генерална директорка компаније Nestle.
Директорка компаније је истакла да, овим пројектом и улагањем, компанија Nestle доприноси одрживости иновација, како у очувању природних ресурса, тако и очувању заједнице и привреде у целини. У новом погону главна сировина је локално узгајана соја и намењена производњи Гарден Гоурмет портфолија.
„Циљ наше компаније је да жаокружимо читав круг, од локалног узгоја намирница, прераде и након тога, извоза на тржиште ЕУ, и то све у нашој фабрици која је потпуно еколошка.“
Директор компаније Nestle за југоисточно европско тржиште Алесандро Занели рекао је да је ово важна инвестиција за Сурчин, али и за Nestle.
„Милиони које смо уложили у ову фабрику само су део инвестиција које планирамо у Nestle Србија“, поручио је и истакао важност регенеративне праксе у пољопривреди, значај разгранате мреже добављача, а Србију представио као логистичког центра Европе.
У обраћању присутнима амбасадор Швајцарске у Србији, Урс Шмид, је навео да је Швајцарска један од већих инвеститора у Србији. Од 2012. године прилив инвестиција износи 2,2 милијарде евра, док швајцарске компаније запошљавају око 14 хиљада људи. Амбасадор је нагласио традиционално добре односе двеју земаља, који се огледају кроз стални раст трговинске размене, као и заједничке пројекте.
Председник Републике Србије, Александар Вучић, је истакао да компанија Nestle није тражила подстицаје, нити финансијски подстрек од Србије, али и додао да је држава увек спремна да да субвенције за производњу хране. Председник је истакао да је Србија има сировине за готове производе који се могу пласирати на најразличитија тржишта.
Планирани производни капацитет нове фабрике у Сурчину је 12.000 тона производа годишње, а извоз је планиран у Француску, Немачку, Холандију, Италију, Шпанију и Велику Британију.
Најпознатији брендови компаније Nestle су: Nespresso, Nescafe, KitKat, Smartis, Nesquik. Nestle глобално запошљава око 270 хиљада људи, поседује 340 фабрика широм света, док је приход од продаје у 2023. години износио 93 милијарде швајцарских франака.
Nestle у Србији послује већ 18 година и запошљава више од 700 људи. Nestle је 2011. извршио аквизицију Центропроизвода, локалног прехрамбеног лидера. Довођењем познатих светских брендова у Србију, Сурчин је, поред широког портфолија бренда Ц, почео и са производњом MAGGI, THOMY и Nestlé Professional производа, које извози у више од 40 земаља широм света.
Одлука Nestle - Зоне Европа да стратешки инвестира управо у Србији, заснована је на одличном искуству са локалним менаџментом, запосленима и добављачима.
ФОТО ТАНЈУГ/ ВЛАДИМИР ШПОРЧИЋ